Popierinė knyga prieš elektroninę knygą! Mano nuomonė

Prisimenu pačią pirmojo kurso pradžią. Į universitetą atvyko kažkokie lektoriai iš (galbūt) Danijos ir mums pasakojo apie daug leidybinių dalykų. Vienos iš paskaitų metu gavom pačiupinėti tada dar visiškai Lietuvoje nematytą daiktą (na, bent jau man) - skaitykles. Kaip man patiko! Buvau sužavėta ir nusprendžiau, kad kažkada tokią ir pati įsigysiu. Tepraėjo tik 7 metai :), ir skaityklę pagaliau turiu ir aš. Aplinkiniai stebėjosi - Jurgita, kaip tu TIK DABAR?

Kaip ten bebūtų, skaityklę naudoju jau kone pusę metų. Šis laikas man buvo pakankamas suformuoti savo šališką nuomonę į amžiną klausimą - kas vistik geriau, tradicinė popierinė knyga ar skaitmena.

Kaip žinia, knygų skaitau visai nemažai, kiek tą leidžia turimo laiko kiekis. Pakalbėkime apie skaičius. Nuo tada, kai kurjeris pristatė man mano Kindle (tai buvo lapkričio 13 dieną), perskaičiau 23 knygas. Iš jų tik 3 knygos buvo klasikinio popierinio formato. Visos likusios 20 - elektroninės. Akivaizdu, kad skaitykle naudojuosi nuolat, tad klausimo, ar tai nebus daiktas, kuris gulės ir kaups dulkes, net neverta kelti.

Aišku, įdomu ir tai, ar skaityklė atsiperka. Kadangi lietuviškas knygas dažniausiai perku Knygų klubo svetainėje, tai ir kainas palyginsiu tokias, kaip nurodyta joje. Pavyzdžiui, vienas naujesnių (Lietuvoje turbūt naujausiai išleistas?) Stepheno Kingo romanas "Daktaras Miegas" Knygų klube šiuo metu kainuoja 13,19 Eur. Toje pačioje svetainėje perkant elektroninę versiją sumokėtume 9,55 Eur. Taigi, už el. knygą mokame 3,64 Eur mažiau.

Pirkadama skaityklę pigu.lt svetainėje už ją mokėjau 89 Еur. Jei pirkdama knygų e. versijas Knygų klube sutaupau po, tarkime, 3,64 Eur, tai ši suma man atsipirks po 25 knygų, taigi, perskaičius dar 5 elektronines knygas. Grubiai tariant, po kokio mėnesio. Ir čia kalbame tik apie visiškai legalų pirkimą lietuviškame e-shope. O žmonės, kaip žinia, turi visokių resursų :).

Apžvelgėme tai, kad daug skaitančiam žmogui skaityklė atsiperka labai greitai. Tai padėję šitą klausimą į šoną, galim tiesiog pasvarstyti apie popieriaus ir skaitmenos privalumus ir trūkumus ir pažiūrėti, kasgi ką atsveria.

Žmogus - emocionalus padaras, tad jausmas, sukeliama emocija yra gan svarbu. Dažnas argumentas prieš skaityklę - nėra to jausmo, kaip paėmus popierinę knygą, nėra knygos kvapo, žodžiu, trūksta knygos gyvybės. Man asmeniškai to dažnai nepritrūksta. Vistik manau, kad svarbiausias yra knygos turinys, o ne jos forma. Jei nevargtų akys, mielai skaityčiau ir per savo iPhone, ir per kompiuterio ekraną (ką retais atvejais ir darau, kai šalia neturiu nei knygos, nei skaityklės). Aišku, paskaičius kokią dešimtį e-bookų, kartais norisi į rankas paimti tikrą knygą ar tiesiog pasivaikščioti knygyne:), bet didelio prioriteto popieriui šioje vietoje aš neteikiu.

Minėjau skaitymo patogumą. Telefonas, kompiuteris ar planšetė turi šviečiantį ekraną. Kai pats ekranas yra šviesos šaltinis, akys ilgainiui pavargsta. Skaityklės ekrano technologija, apie kurią dauguma žmonių turbūt ir taip jau puikiai žino, sukurta taip, kad akys į ją žiūrėdamos nevargtų, bet jaustųsi taip, kaip žiūrint į knygos lapą. Apie šią e-rašalo technologiją lietuviškai kiek pasiskaityti galima čia, arba tiesiog google it :). Taigi, kalbant apie fizinį komfortą, tarp skaityklės ir popierinės knygos galime dėti lygybės ženklą.

Vieta, kur skaityklė ženkliai lenkia popierinę knygą - pasirinkimo laisvė. Aš tarp Lietuvoje išleistų knygų dažnai pasigendu pasaulio topuose karaliaujančių autorių kūrinių. Iki mūsų tiesiog viskas neateina, nedaug Lietuvoje veikiančių leidyklų tiesiog nespėja išleisti visko, kas yra įdomu. Kadangi puikiai skaitau anglų kalba, turėdama skaityklę galiu gauti VISKĄ. Nuo labiausiai nišinių, iki visiškai naujų, tik vakar JAV knygynų lentynose išstatytų ir dar garuojančių knygų. Jei lietuvių kalba nėra vienintelė mokama kalba, atsiveria daugybės galimybių.

Kai paskutinį kartą atostogavau, dvi savaites keliavome po Maroką. Kelionės metu perskaičiau keturias knygas. Vežtis keturias knygas lagamine - na, būkim biedni, bet teisingi, tikrai ne pats praktiškiausias dalykas. Kasdien savo rankinėje turiu turėti tuo metu skaitomą knygą. Jei ji - 200 psl. knygutė minkštais viršeliais, viskas ok. Bet jei skaitau 600 psl. knygą kietais viršeliais, reikaliukai truputį pasikeičia... O jei ta knyga besibaigianti ir dienos eigoje gali prireikti pradėti skaityti naują knygą? Ką tada? Į skaityklę, kuri tesveria varganus 200 g, galiu sutalpinti visаs įmanomas knygas dviejų savaičių kelionei ar dienai besivažinėjant autobusais, nors iš tiesų tai turbūt ir visa mano knygų lentyna ten tilptų.

Paskutinis dalykas - kadangi asmeniškai aš savo skaitykle skaitau beveik tik anglų kalba, tai puikus būdas lavinti savo kalbos įgūdžius. O ir galėti skaityti originalo kalba yra didelis džiaugsmas. Kai skaitai ne vertėjo ir redaktoriaus lietuvišką perdirbinį, bet paties autoriaus žodžius, tai, kaip jis pats juos sudėliojo, tikrąsias prasmes, neperkurtus pavadinimus, viskas yra išties tikriau. Ir net jeigu tai skaitai plastmasinio daikčiuko pagalba, manau, šis privalumas yra milžiniškas.

Tai va. Atrodo, apibendrinimo ir nereikia. Visiems turbūt jau ir taip aišku, kad aš esu didelė elektroninių knygų fanė. Jau pusė metų, kaip negaliu atsidžiaugti pagaliau priėmusi sprendimą nusipirkti skaityklę, ir tai daiktas, kuriam negaila nei vienos išleistos kapeikos. Rekomenduoju kiekvienam daug skaitančiam žmogui. Jei nostalgija popieriui jums ne tokia stipri, mokate skaityti ne tik lietuviškai ir mėgstate knygą turėti visada su savimi, šis daiktas tikrai jums.

Už reklamą man niekas nemoka :), tiesiog norisi dalintis gerais dalykais!

Komentaruose pasidalinkite, kurios pusės šalininkai esate jūs, ir kokių dar argumentų matot šitoje nesibaigiančioje diskusijoje. O aš varau skaityt, nes skaityklėje laukia dvi pradėtos geros knygos, apie kurias papasakosiu šiek tiek vėliau :).

Komentarų nėra