Kas šiemet įdomaus Knygų mugėje?

Į magišką Knygų mugės pasaulį pirmą kartą papuoliau dar besimokydama vidurinėje, kokioje šeštoje klasėje. Pasikvietė mane joje apsilankyti klasiokė Marija. Tada dar visai mažos pyplės buvom. Kiek pamenu, tada iš mugės išsinešėm po keletą knygų. Metams bėgant tų knygų skaičius vis augo, iki kol iš Litexpo jau išsitempdavau pilnus maišus :). Studijų metais mugėje vis teko ir pasidarbuot - pirmame kurse - savo fakulteto, antrame - kažkokio elektroninių vadovėlių projekto, o paskutiniame kurse - Sofoklio stende.

Tais laikais dar buvau kieta pana su rožiniais plaukais :))
Nors anksčiau Knygų mugės tikslas man, kaip ir didelei daliai jos lankytojų, buvo nusipirkt leidinių su nuolaidomis ir pasimalt tarp leidyklų stendų, pavarvint seilę, paskutiniu metu mane vis labiau ėmė dominti kita renginio pusė - knygų pristatymai ir kita programa. Tik prieš kokius 5 metus suvokiau, kad vistik TAI ir yra mugės esmė ir smagiausias dalykas! Juk tarp knygų panardyt galiu ir knygyne, nespaudžiant tūkstantinei tokių pačių žioplių miniai :). Ta minia man net ėmė kelt kažkokius nerimo priepuolius ir dusinantį jausmą krūtinėje.

Taigi, šiemet - ne išimtis, Knygų mugėje lankysiuosi ir vėl. Bandysiu susižvejoti įdomių leidinių, gerų kainų, bet pirmiausia išsistudijavau programą ir sau prisižymėjau įdomių reikalų - kokius šiemet renginius man būtų įdomu aplankyti. Pamaniau, jog tuo sąrašu pasidalinsiu ir su jumis! Galbūt irgi atkreipsit dėmesį į kokią įdomesnę programos dalį.

Gaila, kad neprisėdau šiuo įrašu pasidalinti vakar - praleidome šios dienos programą, bet jūs jau man atleiskit - pabandykime pasidairyti, ką mano akimis smagaus mugėje galima nuveikti rytoj ir savaitgalį.

Taigi, penktadienis:

11:00 Konferencijų salė 3.1.
Kaip sukurti produktą, kad jis taptų populiarus? J. Berger knygos „Užkrečiama: kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“ pristatymas. Dalyvauja D. Budginas, M. Karčiauskas (Vaga).
Kelia smalsumą ir knyga, ir diskusija, kurioje, beje, dalyvauja mano mylimas bičiulis Deividas!

14:00 Konferencijų salė 5.2
Filosofinių Leonido Donskio idėjų refleksija. Dalyvauja G. Mažeikis, M. Drunga, R. Kamuntavičius (VDU)
Gražu, kad šiam šviesaus atminimo žmogui mugėje skirtas ne vienas renginys.

17:00 Konferencijų salė 5.1
Algirdo Toliato knygos „Žmogaus ir Dievo metai“ pristatymas. Dalyvauja autorius, E. Jakilaitis, M. Garbačiauskaitė-Budrienė, R. Valatka, „Angelų sargų“ gospelo choras (Tyto alba)
Ši programos dalis nulėmė, jog šiemet Knygų mugę lankysiu penktadienį! Būtent "Žmogaus ir Dievo metus" šiandien ketinu pabaigti ir būtinai nusitempsiu savo knygos egzempliorių autografui :). Įdomi knyga, bus įdomus ir pristatymas.

18:00 Konferencijų salė 5.1
Vytauto Landsbergio ir Ryčio Zemkausko knygos „Bus geriau“ pristatymas. Dalyvauja autoriai (Dominicus lituanus)
Viena iš mano šių metų TBR. Abu autorius gerbiu ir nekantrauju pamatyti gyvai.

Šeštadienis!
12:00 Konferencijų salė 5.1
Šiandieninė žydų literatūra – amžinos žmogiškumo paieškos. Susitikimas su knygos „Moteris Jeruzalėje“ autoriumi Abraham B. Yehoshua. Dalyvauja autorius, K. Gudelytė, Izraelio ambasadorius Lietuvai A. Maimon, E. Zingeris (Sofoklis).
Mane šiuo metu labai traukia Izraelis ir žydų kultūra :)

14:00 Konferencijų salė 5.1
Kristinos Sabaliauskaitės knygos „Silva Rerum IV“ pristatymas. Dalyvauja autorė, R. Valatka (Baltos lankos)
Neabejoju, kad norintys dalyvauti netilps salėje. Komentarų, matyt, nereikia!

17:00 Konferencijų salė 5.5
Šventojo Kryžiaus Jono knygos „Tamsioji naktis“ pristatymas. Dalyvauja V. Mackela, J. Micevičiūtė, G. Grušas, Emilio Fernandez-Castano Y Diaz-Caneja (Katalikų pasaulio leidiniai)
Renginys (ir knyga) turėtų būti įdomus mano tikintiems bičiuliams.

20:00 Forumas - LRT studija
Ypatinga unikalios tautos istorija. Susitikimas su knygos „Izraelis, žydų valstybė“ sudarytoju Giedriumi Drukteiniu. Dalyvauja autorius, A. Puklevičius (Sofoklis). Filmuoja LRT
Žr. komentarą prie 12:00 programos :).

Sekmadienis:

10:00 Forumas - LRT studija
Diskusijų klubas: „Nuo Gutenbergo iki Zuckenbergo: kaip naujosios technologijos keičia mūsų komunikaciją“. Dalyvauja J. Ivanauskaitė, A. Pacevičius, L. Vaicekauskienė, E. Radvilė. Moderuoja G. Vaškelis (LALA). Filmuoja LRT

13:00 Konferencijų salė 5.3
„Knygų piratavimas tarp Rytų ir Vakarų: rašytojo ir teisininko požiūris“. Dalyvauja V. Mizaras, K. Sabaliauskaitė, M. Rimkevičius (Baltos lankos)
Manau, gan aktuali diskusija linkomanijų amžiuje.

16:00 Konferencijų salė 5.5
Knygos „Marcelijus. Atsiminimai apie Marcelijų Martinaitį“ (sud. G. Genys, F. Radzevičiūtė) pristatymas. Dalyvauja sudarytojai, R. Tamošaitis, D. Kuolys (LLTI)
Viena iš gražiausių knygų man - Marcelijaus Martinaičio "Mes gyvenome". Labai man šis žmogus širdyje brangus. Todėl ir ši knyga, manau, nuguls mano lentynose jei ne po šios mugės, tai kažkada vėliau.

Tai va. Štai tokie mano šių metų pasirinkimai. Visa programa plati ir daug apimanti - neabejoju, kad kiekvienas atras kažką įdomaus ir reikšmingo. Nedarykit mano ankstesnės klaidos - nežiūrėkit į mugę tik kaip į didelį knygų turgų :). Tai laikas, kai kiekvienas skaitantis žmogus gali sutikti, pamatyti ir patirti šį tą daugiau!

Primenu, kad Vilniaus knygų mugė vyksta 2017 m. vasario 23-26 dienomis Litexpo parodų rūmuose. Bilietus įsigyti galima čia.

Komentarų nėra